Retail

Hvad enten du repræsenter en kæde, en enkeltstående butik eller overvejer at indlemme detailleddet i din værdikæde, kan ICP hjælpe dig med det kommercielle udviklingsarbejde. Måske vil du have en ekstern vurdering af, hvor i landet du bør være repræsenteret? Eller have hjælp til at finde lokalerne til din næste butik?

Ikke to opgaver er ens, så kontakt os på 3962 0433 og få en snak om de ideer eller udfordringer I står med lige nu.

 

Eksempler på opgaver:

 

Etableringsstrategi: Hvor bør min butik eller kundevendte funktion være repræsenteret? Vi kan tage udgangspunkt i en landsdel eller hele Danmark, og vi kan tage hensyn til dit eksisterende butiksnet – eller arbejde helt fra scratch. Desuden kan vi prioritere mulighederne. Anbefalingerne sker ud fra en bred vifte af markeds-, oplands- og konkurrentanalyser.

 

Kundeinterviews: Hvad synes kunderne om jeres butikker? Vi gennemfører allerede årlige interviewanalyser med tusindvis af kunder i en lang række shoppingcentre, butikker samt bymidter og kan naturligvis også hjælpe jer. Få svar på, hvor kunderne bor, hvad de er særlig glade for (eller kede af) i jeres butikker eller et hav af andre ting. Kan suppleres med en fokusgruppe-session, hvor dybere forhold diskuteres.

 

Shopfinding: Ved I allerede i hvilken by eller bydel jeres næste butik skal ligge? Lad ICP bistå jer med at finde egnede lokaler, der passer til jeres ønsker og behov. Fuld anonymitet er en selvfølge, såfremt det ønskes.

 

Salg/generationsskifte: ICP har bistået ved salg af både enkelte butikker og butikskæder. Vi kan vurdere mulighederne i lokalerne og ved, hvilke aktører, der kunne være interesserede. Vi forhandler gerne betingelser og kontrakter med de nye lejere/ejere.

 

Studieture: Vil I hente inspiration i udlandet? ICP har besøgt de bedste centre og bymidter verden over, så vi ved hvilke, der er værd at besøge lige nu. Vi kan skræddersy en studietur efter jeres ønsker og bistå som rejseleder, eller I kan deltage på ICP’s årlige studierejse (typisk af omkring en uges varighed).